Reklamation

Här kan du reklamera produkter, för att underlätta handläggningen så ber vi er att fylla i samtliga uppgifter enligt nedan.

Följande är viktigt att tänka på när du gör en reklmation & retur. Varorna bör packas väl i oskadad originalförpackning samt emballeras väl (gärna i originalemballage om det är i brukbart skick). Kundens ansvarar för att varorna kommer tillbaka i oskadat skick till DäckLine Sverige AB, se därför gärna till att varan emballeras mycket väl om den skall skickas med fraktgången. Vid eventuella tvister följs Allmänna Reklamationsnämndens beslut. Returer ska skickas till vår returadress. När du returnerar en vara på grund av ångrat köp, står du som kund för fraktkostnaden (se villkor).

Du som kund får inte returnera varor utan att ha fått klartecken från DäckLine Sverige AB – invänta istället e-mail svar med vidare instruktioner efter att du skickat in nedanstående formulär.


Längre svarstider på reklamationer
Vi vill meddela dig som registrerar reklamation att just nu är svarstiden upp till 10 dagar, samtliga reklamationer besvaras i tur och ordning. Kundtjänst kan ej besvara reklamationsfrågor över telefon.