Just nu! Paketpris vid köp av däck+fälg!

Villkor

Prisinformation
Alla priser anges i svenska kronor inklusive moms. Alla priser är styckpris per fälg eller däck och gäller vid köp av 4 fälgar.

Montering
Provmontera fälgar/hjulen på din bil. Finns det inte möjlighet till detta kontrollera att dimensionen, bultcirkel & inpressning stämmer överens med din beställning. Vid köp av monteringskit, använd dessa och kontrollera att längd på bultar så dessa ej tar i.

Leverans
Leverans sker vanligtvis med DHL/budbil som kör hem varorna till dig. Normalt levereras varorna inom 2-5 arbetsdagar.
Viktigt att tänka på vid leverans:

  • Kontrollera att du angivit rätt telefonnummer för avisering.
  • Vid leverans aviseras du när paketet finns att hämta ut. Observera! Sändning som ligger kvar på transportörens terminal tillkommer fast avgift på 300kr/dag från och med den 4:e dagen från att leveransen aviseras.
  • Provmontera fälgar/hjulen på din bil. Finns det inte möjlighet till detta kontrollera att dimensionen, bultcirkel & inpressning stämmer överens med din beställning.

Bokning av leverans/Leveransförhinder
Vid bokad leverans och förhinder förbehåller DäckLine Sverige AB sig rätten att debitera dig för våra omkostnader med beloppet 250kr. Avgiften motsvarar våra faktiskta kostnder till logistikbolaget och hantering.

Fraktkostnad
Fraktkostnad tillkommer på dina beställda varor. Storleken på dina beställda fälgar/däck samt fraktsätt avgör hur hög fraktkostnaden blir.
(OBS! Vi lägger inte på något eget tillägg på frakten! Du betalar vad vi betalar: ca. 75kr/st.)

Fraktskador
Det är av största vikt att du undersöker dina fälgar/däck direkt vid leverans vid eventuella fraktskador måste anmälan ske vid kvittering. Transportskador skall reklameras alltså direkt till transportföretaget, ej till DäckLine Sverige AB. Sådan reklamation måste ske omgående vid mottagandet av dina fälgar/däck.

Outlösta gods
Vid outlösta gods paket debiteras du 475kr per order samt 250kr per däck eller fälg vid komplettahjull 500kr. Lägasta avgiften för outlösta gods är 1100kr.

Retur och ångerrätt
Enligt Konsumentköplagen samt Distanshandelslagen har du som privatperson 14 dagars ångerrätt på alla varor du handlar hos oss. För företag gäller Köplagen. Köplagen är, till skillnad från Konsumentköplagen, inte en tvingande lag vilket innebär att företag kan avtala annat än vad lagen föreskriver.

Ångerrätten börjar gälla från den dagen du har tagit emot dina varor. Kravet för att ångerrätten skall gälla är att varan är i sitt ursprungliga skick. Varan skall alltså vara oanvänd och utan eventuella skador som kan ha uppkommit (medvetet eller omedvetet) under den tid som du har haft varan hos dig. Varor som returneras ska vara förpackade i sitt originalemballage. Fälgar returneras alltid på kundens risk, eventuella skador som kan uppkomma under returen ansvarar inte DäckLine Sverige AB däck för.

Ångerrätten gäller inte vid köp av kompletta hjul som DäckLine Sverige AB däck har monterat och balanserat enligt kundens önskemål. I enlighet med bestämmelsen i 2 kap 5 § av Konsumentköplagen är kompletta hjul en vara som skall tillverkas eller väsentligt ändras efter konsumentens särskilda önskemål. Returrätt gäller inte för specialbeställda fälgar/däck.

OBS!! DäckLine Sverige AB erbjuer ingen returrätt på monterade däck & fälgar, både vi och samtliga däckmärken avslår garantin vid reklamation av strech-monterade däck.

Vi erbjuder INGEN RETURRÄTT eller öppet köp på DEMO, REA samt kompl.

Kund som vill utnyttja sin ångerrätt måste meddela detta till DäckLine Sverige AB inom ångerfristen. Vid samtliga returer sker en produktkontroll. Är den returnerade varan skadad eller använd på något sätt ersätter inte DäckLine Sverige AB för denna order. Kunden står för ev. returkostnader (frakt tur-retur) samt en administrationsavgift på 995 kr.

Observera att ingen retur är godkänd förrän varorna har kommit till DäckLine Sverige AB och en produktkontroll har skett. Att du har fått retursedlar och skickat tillbaka dina varor innebär alltså inte att returen per automatik är godkänd.

Vi godkänner inte oanmälda returer. Kontakt och överenskommelse mellan dig och DäckLine Sverige AB ska alltid ha ägt rum innan retur kan ske. Vid samtliga returer måste DäckLine Sverige AB däcks fraktavtal användas. 

Mer om distansavtalslagen hittar du hos Konsumentverket.

DäckLine Sverige AB följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer (ARN) i en eventuell tvist. Tvist mellan två eller flera företag avgörs som regel i domstol.

Reklamationer
Kontakta DäckLine Sverige AB däck för instruktioner. ALLA REKLAMATIONER SKALL ANMÄLAS INNAN DE FRAKTAS TILL OSS. RETURER UTAN REKLAMATIONSNUMMER/ÄRENDENUMMER TAS EJ EMOT.

All Reklamation görs via https://dackline.se/reklamation

Säljavdelningen kan ej hantera frågor om reklamation, ångrat köp eller pågående transport 

Monterings- och balanseringsreklamationer
Kontakta DäckLine Sverige AB däck för instruktioner. Vid en ombalansering/montering så ersätter vi dig med 50 kr per hjul (självkostnadspris).

Fälgtillbehör
Fälgarna levereras utan centreringsringar Bult, mutter och/eller kromad ventil får du köpa till.

Garantier
Vi lämnar 1 års garanti på kromfälgar (avser fabrikationsfel). Ingen garanti lämnas på skador orsakade av vägsalt, bromsdamm, stenskott eller yttre påverkan (tydliga tecken på stenskott är tex. skador endast på ena sidan om fälgens ekrar eller endast på bakfälgarna).

Vid garanti så står kunden för ev. avmontering/montering samt fraktkostnader. 

Garantin gäller ej om fälgarna tvättats med syrabaserade/frätande eller andra aggressiva tvättmedel. Garantin gäller inte heller vid stenskott, påkörningsskador eller islagskador osv.

Passningsgaranti
Vi erbjuder passningsgaranti på komplettahjul när du använder dig av vår regnummersökning eller manuell bilsöknig.
Vktigt att vid köp av komplettahjul inte väljer bort monteringskit.
Ringtrycket skall kontrolleras i samtliga hjul och korrigeras till rekommenderat ringtryck för bilen. Den informationen finns i bilens instruktionsbok.
Om bilen är utrustat med TPMS (däcktrycksövervakningssystem) har vi, möjlighet att leverera hjulen med TPMS sensorer. Då levereras hjulen med TPMS sensorer som vi har programmerat så att dessa kan kopplas ihop med din bil. Du beställer TPMS sensorerna via vår web-shop. Hur sensorerna kopplas till bilen skiftar mellan olika bilmodeller. Det är vanligt att systemet är självlärande, vilket innebär att systemet fångar upp ett nytt hjuls signal efter ungefär 20 minuters färd alternativt att man aktiverar de nya hjulen via bilens färddator. Men det finns även bilar där sensorerna måste aktiveras i bilen och då krävs det speciell utrustning och ett besök hos en verkstad som har denna utrustning. Inkoppling av TPMS sensorerna till bilens dator ansvarar du som kund för, vi täcker inga kostnader som uppkommer i samband med det. Om din bil är utrustad med TPMS och du väljer att beställa hjul utan TPMS-sensorer gäller inte passningsgarantin för problem som uppstår på grund av att du har valt hjul utan TPMS-sensorer.

Bilder/Image
Vi ansvarar inte för att fälgens design ser något annorlunda ut i verkligheten jämfört med bilden på webbsidan. Ex: beroende på tum/bredd och finish kan bilden se annorlunda ut än verkligheten.

Images are displayed to show style or design only. Actual appearance may vary with finish and size.

ABS360 är ett patenterat multidimensionellt pcd-system för fälgar.

Skötsel
Rengöring av kromfälgar bör ske med vatten och milt bilschampo. Användning av starkare medel eller vissa typer av fälgrengöringsmedel kan orsaka skador på finishen. Skador av denna art omfattas EJ av fabriksgarantin.

Dataskydd (GDPR)
Information om hur vi behandlar personuppgifter finns på följande länk: GDPR

Svea Ekonomi 

Faktura 

Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Ekonomi AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av Däckline överlåtna till Svea Ekonomi AB.

Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.

Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.

Delbetala

Genom vårt samarbete med Svea Ekonomi AB kan du teckna ett kontokreditavtal och därmed kunna delbetala ditt köp. Kredittiden väljer du genom att kryssa i det kampanjalternativ som passar dig bäst. Köpet kan alltid betalas i sin helhet närsomhelst, innan förfallodag.

Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.

Har du några frågor så kan du ringa 08 – 514 931 13 för närmare information.

Exempel på effektiv ränta vid köp om 10 000 kr, löptid 12 månader, 0 % ränta, uppläggningsavgift 295 kr, aviavgift 29 kr: 10,55%.

Allmänna villkor

Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation (SEKKI)

Kort

Betalning med kort sker enligt gällande regler för online-betalning i Sverige och EU. Vi använder Svea Ekonomis/Webpays hostade PCI-DSS-certifierade kortbetalningslösning.

Vi accepterar följande kort: Visa, MasterCard. Pengarna reserveras på ditt konto vid ordertillfället.

Alla transaktioner skickas via SSL (Secure Sockets Layer) mycket säkert krypterade. Inga kortnummer sparas. Vi använder den senaste säkerhetstekniken för kontokortsbetalningar på nätet 3D-Secure – en standard framtagen av VISA och MasterCard med avsikt att på ett säkert sätt validera konsumenten vid köp på nätet.